lördag 2 april 2011

Vecko brev nr 2r‏


Jippie anropar,

Oj vad tiden går fort. Nu har jag varit storstadsbo i tre veckor. Helt acceptabelt men längtar till landet.
Matte säger att rytmen där är lugnare och gräsmattorna renare och mindre kladdiga.
Två veckor kvar säger matte. Jag vet inte hur långt det är men matte verkar glad och entusiastisk så det kanske är snart.
Jag bryr mig egentligen inte. Jag har fortfarande fullt sjå med att vara valp.
Den här veckan har det kliat alldeles väldigt i munnen. Tänder på gång säger matte och ger mig mitt märgben med litet gott i .
Veckans höjdpunkt var i måndags då Tiffany med matte kom till min arbetsplats.
Litet drygt 200 personer hade kommit  ingen jag kände  men så kom dom. HURRA
Vi fick ett alldeles eget rum med högtalare så Tiffanys matte kunde höra vad som sades och  vi hade sååååå roligt, oj.
Så vill jag ha det varje dag. Gissa om jag sov extra gott den natten.
Gudstjänster är så där tycker jag fortfarende men bibelsamtal är helt ok. Då får jag gå runt och snusa på alla deltagarnas fötter och ben. Det tar en stund .
Till min stora glädje hittade jag en fåtölj som jag genast intog . Somnade i och plötsligt var samtalet över.
Ordet rutin har inte förekommit alls. Matte säger att det beror på att vi hittat dom och varandra så nu har vi flyt.
Min värld har vidgats denna vecka. Först upptäckte jag det var i måndags att man kunde hoppa upp i soffor. Härligt ställe ger utblick på ett helt annat sätt än platser på golvet.
Sängen har jag också intagit. STOLT satt jag där och så till sist stolen i arbetsrummet, en skön skinn fåtölj .Passar utmärkt som sovplats. Det finns två så matte kan ta den andra.
Vidare åker jag nu hiss själv dvs jag går ut och in i hissen utan rädsla,matte har varit modig och klippt päls mellan trampdynorna, jag har haft tassbad efter kladdiga mini prommisar följt av tasstork.
Till kategorin ONÖDOR hör dammsugning men matte säger att det är nödvändigt. Jag tycker det är onödigt för då far alla min omsorgsfullt tilltuggade pappersbitar in i snabel monstret och jag måste börja om. ALLTSÅ ONÖDIGT !
En kul sak vi börjat med är slalom träning. Det går till så att matte lägger ut min leksaker på en rad och sen kör vi slalom med en liten godisbit i handen .
Rätt kul sedan brukar matte lägga ut små bitar mellan leksakerna som jag får nos reda på.
Min språkutveckling går också framåt övar på HIT-SITTA dom övningarna har vi inomhus. Ute är det höger-vänster,fungerar rätt bra säger matte som tror att jag är en lättlärd hund. Vi får väl se.
Ordet nej har också kommit till. Det använder matte när jag biter i förbjudna saker som soffor,byxben osv men det gör jag så sällen så jag tror inte det ordet är så viktigt
Till det stora, stora under veckan hör ensam träningen. Klarar den bättre och bättre. Tror jag varit ensam en halv timme ett par gånger denna vecka.
Matte säger att hon behöver handla och jogga. Nåja, det får man väl acceptera. Det kallar jag för egen tid,rätt skönt egentligen.
Idag ska vi öva bilbur –BURR och köpa liten klotång ,låter trist.
I morgon ska jag ha valp vakt för matte ska predika. Det ska bli spännande att se vad det innebär.
På återhörande
Jippie

Leta i den här bloggen