måndag 18 juli 2011

Har varit ute på en härlig ridtur på Saela och hon var så mjuk och fin att rida:)jag och saela tog en tur ut själva det gick super bra hon tyckte det var roligt,hon lyssnade bra på hjälperna och flyttade sig direkt när vi gjorde lite skänkelvikning efter grusvägen och sökte sig i rätt form.
Hon går på sommar bete nu så jag var förvånad att hon skulle vara så härlig att rida eftersom det var några veckor sen hon blev riden,har bara varit ute ca 2gånger under dom senaste två veckorna "det är inte mycket".Det är roligt att rida en häst som man själv ridit in och känner till och som är så snäll att rida:)..Tog det ganska lugn men tog en härlig galopp en bit på vägen.

Jag  har semester:)
Jag har även hunnit med att verka min häst så det är väldigt skönt att ha det gjort,så imorgon tänkte jag ta mig en liten rid tur på Enya ska bli så härligt att äntligen hinna fortsätta med hennes utb:)
Under min Semester så  kommer jag även att hjälpa mamma med hennes två hästar så att dom sätts igång.
På onsdag så kommer veterinären hit och ska veterinärbesikta Ljufva och Saela, och Avaldi ska vaccineras.

När jag körde hem så såg jag en stor varg,den sprang en bit framför bilen och sen sprang den in i skogen det  var bara 1,5 km hemifrån,det är andra gången på 3år som jag har set varg.
/veronica

Leta i den här bloggen