söndag 5 februari 2012

Ridit i paddocken


Jag och Vivvi har turats om att rida i paddocken med Saela och Urvinda.Vivvi har också provat min nya sadel Sensation ride G4 dressyrsadel köpt på http://www.softsaddles.info/index.svensk.htm hon tyckte den var väldigt skön att rida "som en soffa":)Jag tyckte den kändes bättre än sist jag red i den som en vanlig bomsadel mjuk och skön och ger korrekt sits,jag ändrade knästöden och det kändes mycket bättre efter det och den formar sig efter mig och blir skönare ju mer man rider i den,rekommenderar denna sadel till alla som har svårt att hitta en sadel som passar och om man har ont i rygg och nacke..
Saela kändes lite seg det första men sen så piggnade hon  till la in lite galopp när hon blev seg och då kom direkt framåtsbjudningen (hon blir lätt uttråkad)Och hon arbetade med ryggen och trivdes bra med G4 sadeln:)
Urvinda var super mjuk och fin att rida lätt i munnen och gick hela tiden i fin form på tygeln även i tölten och lyssnade direkt på hjälper:)
Vivvi och Urvinda när dom rider utanför
DRESSYRSADELN G4



Avaldi och Elgur brukar titta när vi rider i paddocken:)
Elgur
Avaldi
Min sötnos:)

Leta i den här bloggen