lördag 28 april 2012

Hästvård

Idag på förmiddagen så har jag borstat Elgur och han var ganska tovig i manen och var rejält lerig.
Kan verkligen rekommendera Magic Brush och pälsglans/utredningen Satin Sheen, luktar väldigt gott och ger bra glans och gör päls/man mjuk.Jag tvättade hans ben hovar med vattenslangen det var andra gången som jag gör detta och han hur lugn som helst tyckte nog att det var skönt, så snart så ska jag tvätta hela honom med prob shampo.
Jag använder också probdeo på sommaren och probolja funkar bra mot flugor mm och är giftfritt.
Probolja är också jätte bra till pälskvalster.Har provat det mesta det enda som funkade var msm-salva och probolja
Kan också rekommendera honey heal (märket red horse) till lösdrift hästar som skyddar hoven och förhindrar sjukdomar sprickor mm,har även provat detta på Blesis eksem funkar väldigt bra, finns här http://butik-hovbalans.sbadmin.se/advanced_search_result.php?keywords=red+horse




Leta i den här bloggen