tisdag 29 maj 2012

Ren häst:)

I dag så har jag tvättat Elgur.
Använde probschamp,sen så tar jag alltid i utredningspray/pälsglans före och efter, när jag badar hästarna.
Man och svans blir då väldigt lätt att reda ut..
Det var första gången som jag badar honom men det gick väldigt bra för att vara första gången.
Eftersom vi inte har någon hästdusch så fick jag använda vattenkanna det går bra det med:)
Efteråt så fick han ha täcke i en timme och sen var han torr.Har ett täcke från showmaster,köpt på hööks är väldigt bra svettäcke torkar hästen väldigt fort(Saela och Urvida har också fleecetäcke från showmaster och dom är jätte bra:)




Schampo som är bra för huden,motverkar ohyra mm..
Prob schampo finns även till hundar och det är jätte bra gör rent bra och funkar att bada hunden med ofta
Luktar otroligt gott,och gör manen väldigt mjuk och lätt att reda ut och ger bra glans

Leta i den här bloggen