fredag 30 september 2011

Brev från Jippie:)

Voff,

Varför är foppa tofflor så goootttt ? Det undrar både matte och jag . Matte ställer dom högre och högre men ibland når jag dom. Det gnisslar så gott ...
Byteshandel säger matte dvs jag får en godis och matte får en toffel. Rätt ok.
Vilken vecka! Tiden i staden går i en helt annan takt än i byn. Hej vad händer mycket ,dagarna flyger och har så olika innehåll mot i somras.
Då var det skogen, gräsmattan och hundarna i byn. Nu är det Gärdet, Djurgården, mattes arbete och massor av folk och hundar. Nya varje dag.
Rätt kul men tröttande.
Nu till mina egna aktiviteter. I söndags försökte jag sända mitt första sms till Tiffany  ville tacka henne för att jag fick vara där hela lördagseftermiddagen när matte hade en vigsel och var långt borta. Visserligen var jag jätteledsen när matte gått trots att både Agneta ,Tiffany och Camilla var där men så fort matte kom blev jag glad och körde raj,raj . Nu till smset .Matte sänder mycket så när telefonen var ledig ville jag pröva. Matte har en ny mobil nu men inte ett hård ord,ville prova en gång till i går men då sa matte nej,SNÅLT tycker jag.
Tiffany har varit bortrest den här veckan så jag har fått nöja mig med matte på långpromenaden ofta åker vi en bit så att jag får springa fritt. Härligt!
Under veckan har det varit mycket på York dvs terrier ,trevliga typer men i minsta laget för mig ,saknar Tiffany ,Viggo och Emma .
Matte säger att jag är jätteduktig hund när jag är med på arbetet  alla gillar mig,halvkul alternativt halvtrist tycker jag men huvudsaken är att jag är med.
Matte säger att jag är en kul och intressant hund. Den här veckan har hon berättat att jag utan att veta om det helt gått in i MYOs morgonrutiner och intagit hans platser i stolar och soffor.
Om en stund far vi till byn. Tror inte riktigt att jag fattar exakt men det känns att något är på gång.
Tass på tangent
Jippie

Leta i den här bloggen