lördag 3 september 2011

veckobrev nr 24

Voff,

Tänk vad en vecka går fort nu mera och jag tror inte jag har vuxit ett dugg , jo kanske litet invändigt.
Som stor hund ser jag på livet på ett litet annat sätt. Jag far inte runt lika mycket utan rör mig litet värdigare men ibland får jag fnatt och rusar runt ,runt på gården. Kelen har jag blivit säger matte . Jag kryper gärna nära och vill ha mycket gos särskilt på magen,morgon och kväll då vi sitter i soffan.
Ishockey och fotboll är mina sporter,tassarna och nosen fungerar som klubba så roligt. Matte undrar vad grannarna i stan kommer att gilla matcherna ? För det går inte att spela på mattorna.
Matte säger att jag förstår många flera ord dvs jag kommer och gör det hon avser att orden ska innebära och då får jag massor med beröm.
I skogen går jag allt oftare helt löst fast jag har min leklina på mig om utifall att jag skulle få fnatt.
Molly ,Myos kompis en litet äldre cairnterrier fröken har varit här för första gången så vi fick bekanta oss med varandra litet bättre.
Hon var jättetapper när vi körde mitt raj,raj på gården sedan gick vi en prommis i lugn takt genom byn.
Matte har blivit tråkigare under veckan dvs hon hänger mera över datorn,papper och böcker så det är bra att jag har blivit större och kan ägna mig åt mig själv.
Som vädret har varit härligt har vi kunnat var ute mycket och på gården finns det många kvistar,pinnar,avgnagda märgben för att inte tala om alla sädesärla ungar som jag måste jaga.
Bilåkningen går allt bättre. Det tycker vi båda är skönt. Frukost har blivit jättegott tackvare färskfodret så nu äter jag tre gånger om dagen med god aptit.
Matte säger att vi får njuta en vecka till sedan börjar allvaret. Det må vara som det vill med det. Jag lever i nuet och njuter. Matte fyller  min pool varje dag så det måste vara sommar fortfarande.
PS nu väger jag 5.3 kg.
Tass på tangent
Jippie

Leta i den här bloggen